Mijn eerste week! - Reisverslag uit Brønshøj, Denemarken van Jaëlle Van der Donk - WaarBenJij.nu Mijn eerste week! - Reisverslag uit Brønshøj, Denemarken van Jaëlle Van der Donk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Jaëlle

19 Februari 2018 | Denemarken, Brønshøj

Hallo allemaal,

Hier weer een reis verslag van mij.
Ik heb erg veel gedaan deze week dus laat ik maar bij het begin beginnen.

Dinsdag (toen mijn ouder hier nog waren) zijn we zo snel mogelijk op zoek gegaan naar een fiets. En ja die hebben we gevonden. Mijn ouders hebben zelf een fiets gehuurd zodat we samen de stad nog een beetje konde ontdekken. We hebben die dag z'n 30 kilometer gefiets.

Woensdag hebben we een boottocht gedaan van 60 minuten. We hebben toen veel gezien van de stad maar dan oer boot. Het was wel erg koud zo lang op een boot. Toen de tocht was afgelopen zijn we daarom maar lekker even wat gaan eten. Ook die dag vloog zo voor bij maar het was die avond dan toch ook echt tijd om afscheid van elkaar te nemen want mijn ouders zouden de volgende ochtend al weer terug vliegen. Dit was wel even moeilijk.

Donderdag stond ik er dan echt helemaal alleen voor. Ik had toen een afspraak om kennis te maken op mijn stage en heb wat boodschappen gedaan. Het was een zware dag de bus reis naar mijn stage verliep niet helemaal zoals gepland en voelde me nog niet helemaal thuis. Heb die dag mijn hele huis gepoetst en veel aan school gewerkt het kan maar af zijn dacht ik.

Vrijdag was weer een dag alleen. Gelukkig had ik met mijn huis genoot afgesproken om pizza te gaan eten en daar wordt ik altijdgroen wel vrolijk van. De rest van mijn dag bestond weer uit werken aan school.

Zaterdag ochtend had ik afgesproken met een oud team genootje. Zij woont hier nu al een jaar en had online een fiets tour gezien van 3 uur waar we aan mee konde doen. Dit vond ik erg leuk. Het was met een groep van 8 Nederlanders. We hebben gedeeld over wat wij hier allemaal al gezien hebben en wat je echt niet moet doen hier. Het was grappig en fijn om met mensen te zijn die dezelfde taal spreken. Toen ik thuis kwam heb ik 3x raden.... weer aan school gewerkt.

Zondag moest mijn huis genoot volleyballen en ik was daar erg benieuwd naar dus ben gaan kijken. Gelukkig heeft hij gewonnen met 3-1 maat het was wel een spannende pot. Veder heb ik deze dag veel besteed aan Netflix even ontspannen voor het echte werk moest beginnen.

Maandag het is eindelijk zo ver ik heb mijn eerste stage dag gehad en overleeft. Ik sta op een groep van kinderen van 0 tot 2 jaar. Ik moest erg wennen aan hun manier van omgang. Ze wiegen bijvoorbeeld de kinderen in slaap ALLEMAAL ook de oudere kinderen. Ze slapen ook allemaal in het lokaal waar ze ook spelen. Het Engels praten was ook lastig soms betrapte ik mezelf er op dat ik een Nederlands woord had verwerkt in mijn zin. Ook de vraag waar woon je is lastig te beantwoorden ik weer gewoon niet hoe ik het moet uitspreken.


  • 19 Februari 2018 - 17:17

    Ellis:

    Ondanks dat we veel contact hebben via ap en videobellen vindt ik het ook erg leuk om je verhalen te lezen! Veel succes met de rest van de dagen en geniet!

  • 19 Februari 2018 - 18:10

    Hester:

    Jee wat een avontuur, fijn dat je dat met ons deelt! Klinkt fijn een lieve huisgenoot die jouw een beetje de weg kan wijzen in een 'vreemd' land! Komt goed met de taal, gewoon lekker mixen, haha! Liefs van ons!

  • 19 Februari 2018 - 18:54

    Sacha :

    Zo, de kop is er af. Eerste dag is altijd wat lastig. Ook juist leuk om de verschillen te zien. Wordt vast een leuke en leerzame tijd. Liefs

  • 19 Februari 2018 - 19:30

    Ellie Van Der Donk :

    Mooi verslag jaelle en met het praten zal het ook wel goed komen, wel leuk met die aller kleinste werken geniet ervan veel liefs van ons xx

  • 19 Februari 2018 - 19:57

    Thea :

    Fijn dat je ons op de hoogte houdt, Jaëlle. Het klinkt allemaal heel avontuurlijk. Ga maar lekker ervaring opdoen!
    Dag lieffie. Xx

  • 20 Februari 2018 - 20:15

    Gerard Van Dam:

    Leuk zo je verslagen , Jaelle leuk om te lezen. Zo worden we goed op de hoogte gehouden.
    Heel veel succes en plezier.
    Groetjes, opa en Ingrid

  • 22 Februari 2018 - 11:58

    Mariëlle Muiteman:

    Alles is in het begin lastig. Geef het de tijd! Dan komt het vast goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Brønshøj

Jaëlle

Actief sinds 29 Jan. 2018
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6147

Voorgaande reizen:

12 Februari 2018 - 02 Juni 2018

Denemarken

Landen bezocht: